“Olyan, a szakmai és személyes fejlődést szolgáló tevékenységek, melyek egy egyénre vagy egy csoportra irányulnak. A coaching támogatja az ügyfelet abban, hogy saját erőforrásait használva meglássa és kipróbálja kompetenciái fejlesztésének, döntései meghozatalának, valamint életminősége javításának alternatív módjait. Mindezeknek megfelelően a hivatásos coach olyan szakember, aki beszélgetéssorozat folyamán alakít ki speciális kapcsolatot az ügyfelekkel. Ennek a kapcsolatnak az a célja, hogy elősegítse az ügyfelek teljesítményének növekedését vagy személyes fejlődésüket vagy mindkettőt egyszerre – mindezt úgy, hogy az ügyfelek saját maguk választják meg céljaikat és az ahhoz vezető utakat.
A coaching professzionális módszerekkel és technikákkal kíséri az ügyfél tanulását. Segít túllépni az elakadásokon, és megerősíti az ügyfelet a céljai elérését lehetővé tévő eredményes eszközök használatában.
A coaching az ügyféllel létesített partneri viszony: gondolatébresztő és kreatív folyamat, amely arra inspirálja őt, hogy teljesen kihasználja a benne rejlő személyes és szakmai lehetőségeket. Szervezeti keretek között a coaching jelenthet négyszemközti, illetve többszemközti interakciót is.”
(Forrás: Coaching Szakmai Kódex)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: